środa, 9 stycznia 2013

Fascynacja i Pasja

Sam już nie wiem co dziś daje mi więcej radości bo z początku były umiłowania do sportu pamiętam był to dobry okres reprezentacji Polski w piłce nożnej i kraju klub Widzew Łódź z mojego regionu którego pochodziłem zdobywał swoje pierwsze trumfy czyli mistrzostwo Polski.Miałem w tedy 10 czy 11 lat zainteresowałem się piłką nożną do tego stopnia iż kupowałem czasopisma o tematyce piłkarskiej z plakatami klubów i zdjęciami ulubionych piłkarzy.
Każdy kto widział moje zbiory a interesował się piłką mówił ze sam by chciał mieć taką kolekcję.Moje zainteresowania piłką po pewnym czasie zmieniły ale nie zamiłowania do klubu.Widzewa choć w regionie są obecnie 3 kluby to nadal moje serce bije tylko dla Widzewa,no dobra ale piszę dalej bo wchodziłem w wiek w którym młody człowiek zaczyna chodzić na dyskoteki i też zainteresowania muzyką instynktownie nasunęły się same  pierwszym ulubionym utworem był ten. 
     
W tym czasie powstawały takie grupy jak:Modern Talking,Bad Boys Blue i im podobne a u nas w kraju Lady Pank,Lombard,za granicami kraju wiodącą role na popularność muzyki miały grupy grające muzykę na pograniczu POP i DISCO wymienię może tylko tych którzy wywarli wpływ na mnie i swoją muzyką sprawili iż pozostałem wierny muzyce z tego okresu,szczerze mówiąc zakochałem się:Tina Turner,Kim Wilde,Shakin Stevens,David Bowie.Rod Stewart,Sandra,Savage,Bronski Beat,Gazebo,Eurythmics,Depeche Mode.W latach 1983-1988 na pewno nr.1 była grupa Modern Talking nie boję się użyć słów fabryka przebojów,mówią o tym duecie ze popularność zdobył dzięki głosowi Thomasa Andersa zapewnię głosy wśród fanów Modern Talking są podzielone i będą ja bardziej śledziłem karierę C.C.Catch dla której pisał utwory Dieter Bohlen i po rozpadzie się duetu przesłuchałem parę piosenek Blue System twierdziłem iż to zasługa Dietera Bohlena ze Modern Talking było nr.1 na świecie.Zresztą Thomas Anders po za Modern Talking nie zaistniał mimo iż podejmował próby tak samo jak jego kolega z zespołu.Ja swoją uwagę poświęciłem większości grupie która większy  rozgłos miała w naszym kraju niż we własnym czyli w Anglii Classix Nouveaux idolem tej grupy był Sal Solo gdy inni słuchali przebojowej muzyki Modern Talking ja 
wsłuchiwałem się wdzięki melodii Classix Nouveaux czym więcej utworów słyszałem tej grupy tym bardziej byłem zafascynowany tą muzyką.W tych latach w Polce ciężko było być bieżąco z śledzeniem rozwoju ulubionej grupy jedyną drogą jaka dawała możliwość usłyszenia nowego utworu to LISTA PRZEBOJÓW PROGRAMU 3 POLSKIEGO RADIA prowadzonej przez Marka Niedźwieckiego,mówiliśmy między sobą idziemy na listę TRÓJKI.A kolekcjonowanie płyt było jeszcze trudniejsze nie wiem jak tu w tym regionie gdzie mieszkam ale zasięgu radia Wrocław jak tylko fale sięgały można było 2 razy w tygodniu od 21:00 do 22:00 nagrać na swoim sprzęt-cie całą długo grającą płytę w ten sposób nagrałem kolejno 6 pierwszych płyt Modern Talking. Nie to co dziś ze są możliwości śledzenia poczynań swoich ulubieńców i wiemy nie mal wszystko znamy dyskografię z nabyciem płyty też nie ma problemu.Nasze pokolenie obecnie 40-50 latków miało taką możliwość na początku lat 90 gdy powstawały jak grzyby po deszczu butki z kasetami oraz sprzedających na bazarach było pełno w tedy poznawało się całą dyskografię.Dzięki takiej możliwości kupowania oryginalnych kaset miało się dobrej jakości nagrania bo te z lat młodości były przegrywane nie dość ze na słabej jakości kasetach by nagrać piosenkę kupowało się w księgarni kasety z bajkami kasowało się je nagrywając z radia lub od znajomych ulubione przeboje,czyste kasety były mitem czy też marzeniem jeśli udało się gdzieś kupić czystą markową kasetę był to cud najbardziej pożądane były takie:MAXWELL,TDK,BASF.Ale nawet gdy dostało się taką kasetę to szkoda było jej nagrywać na własnym sprzęt-cie szukało się lepszego u znajomych choć mało kto miał lepszy sprzęt jak popularny w latach 80-tchy magnetofon Kasprzak o sprzęt-cie STEREO tylko się marzyło.To mój 

pierwszy magnetofon MK-122 który kupiła mi Mama a samodzielnie kupiony za pieniądze przy zbieraniu malin i truskawkach to był KM-232p już taki z lepszych kupiłem już jak pracowałem był to magnetofon international pierwszy stereo.Nie mieliśmy szczęścia jako młodzież dziś 14-20 latki nie mają pojęcia o takich rozmowach jak chciało by się posłuchać muzyki przez STEREO dziś takie pojęcie jak magnetofon DEMO to już historia.Tęsknię do takich wież składanek miały swój urok nie to co dziś w małym pudełku jest mp3 odtwarzacz CD i radio czasami nawet nie ma to wyglądu tylko z nazwy jest wieżą za moich czasów liczyła się wielkość segmentu wieży i moc wzmacniacza wielu z nas składało sobie samemu wzmacniacze a kolumny musiały być z drewna dla efektu dźwiękowego co jeszcze było ważne to marka sprzętu.Wiele rzeczy z nowości 
wyparły zamiast magnetofonu jest mp3 odtwarzacz CD zastąpił gramofon choć gramofon wraca do łask jak się słucha wypowiedzi wykonawców muzyki wracają do nagrywania płyt winylowych z powodu prostego na płytach winylowych jakość odtwarzanej muzyki jest dużo lepsza,czyli nie zawsze nowa technologia jest lepsza pamiętam rozmowę znajomymi w której mówiliśmy o magnetowidach ze zostaną zastąpione przez DVD ale czy słusznie zastępuje się coś dobrego nowszym?myślę iż muzyka zasługuje na traktowanie lepsze niż cyfrowanie jej.Co nam dała nowoczesność dla mnie samego tylko internet za pomocą którego mam możliwości zgłębiec wiedzę na temat muzyki którą żyłem jako nastolatek dzięki której miało się znajomych z którymi naśladowało się ubiory,fryzury ulubionych wykonawców.Dzięki internetowi mogę polecić muzykę lat 80 - tych oraz tą muzykę którą grały godne uwagi grupy takie jak Classix Nouveaux, oraz Lombard w składzie:Grzegorz Stróżniak,Małgorzata Ostrowska,Piotr Zander,Zbigniew Foryś,Przemysław Pahl większość fanów uważa iż to był najlepszy skład.Pamiętam ich z lat 1981-1991 obecnie Lombard nie reprezentuje już tej muzyki która dała się czuć wolę Małgorzatę Ostrowską i współpracującego z nią Piotra Zandera bo mimo upływy lat utrzymują klimat starego Lombardu gdy wykonują przeboje które przed laty wykonywali jako Lombard.Dzięki Małgosi Ostrowskiej wracam wspomnieniach do młodości a obecne piosenki Małgosi są tak samo porywające,nadające człowiekowi sens człowiek czuje słuchając jej to wszystko co czuł prawie 25 lat temu.Wielkie dzięki Ci Małgosiu tak TRZYMAJ.  
                 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz