środa, 7 sierpnia 2013

Cyfrozyacja Telewizji i nowy internet

W tym roku kończy się cyfryzacja telewizji w Polce obraz analogowy to już tylko wspomnienie, może i lepiej wiem jedno nie ma szumu ani tak zwanych mrówek na ekranie telewizora jeszcze jeden (+) nie trzeba biegać z anteną po dachu by wyłapać fale tylko by mieć wszystkie dostępne kanały. Nasza przygoda z cyfrową telewizją zaczęła się przed trzema latami przypadkowo bo nie myślałem o takim rodzaju telewizji, ale dostawcy telewizji cyfrowej walczyli o tych klientów którzy jeszcze nie posiadali tego rodzaju telewizji bo tak naprawdę telewizja satelitarna to luksus, który dziś ma prawie każdy, bo telewizja nadziemna w technologii cyfrowej praktyczne w niczym nie się różni. Telewizor stał się tylko przekaźnikiem dźwięku i obrazu spełni funkcje taką jak monitor w komputerach a nie tak jak dawnej myślę ze rolę odbiornika telewizyjnego pełnią dekodery bo sam telewizor dziś to za mało trzeba kupić zestaw czyli telewizor z dekoderem +antena a miało być darmo hm i kto tu wciska kit bo jak w piosence LOMBARDU z lat 80-tych "kto Mi zapłaci za łzy"brzmią słowa nic nie ma darmo. Zaczęło się to tak ze po wsi gdzie mieszkam chodzili przedstawiciele CYFRY+ z braku zrozumienia z mojej strony o co tym Panom chodzi zaprosiłem ich do domu na rozmowę przy kawie w toku rozmowy okazało się iż są z CYFRY+ a ze w polce nadchodzą zmiany w nadawaniu sygnału z analogowego na cyfrowy mają dla nas SUPER ofertę z małym abonamentem za dużo kanałów w jakości cyfrowej udało im się nas namówić podpisaliśmy umowę na 2 lat,parkiet zawierał 105 kanałów w tym darmo HBO i CANAL+przez pół roku za 41 zł podłączenie też miało być darmowe mieliśmy tylko płacić za zestaw czyli talerz satelitarny z uchwytem i dekoder koszt tego miał być 99 zł a w sumie gdy przyjechali Panowie monterzy wyszło iż do zapłaty mamy 420 zł z montażem.Po pół roku użytkowania trzeba było zadzwonić aby odłączono te kanały z poza parkietu HBO i CANAL+ żeby płacić nadal 41 zł, dziwnym trafem po odłączeniu abonament wzrost na 62 zł za miej kanałów płaciło się więcej przy końcu umowy z CYFROM+ abonament mieliśmy 79 zł a kanałów tyle samo.Wiedzieliśmy już ze od CYFRY+ trzeba z jak najdalej. Zamierzaliśmy pozostać przy jakości cyfrowej z tym ze dostawcą tej usługi wybranym był przez nas POLSAT choć dostawców jest kilku to najtańszym z bogatym pakietem był POLSAT historia lubi się powtarzać i tym razem po Gałkówku chodzili przedstawiciele POLSAT-u mili młodzi ludzie w pełni ochoty do pomocy miła rozmowa zakończyła się pytaniem a jak Pan żyje z sąsiadami?jak ze było moje wielkie dziwienie na takie pytanie które padło na nie temat bo przecież byli to ludzie z POLSAT-u i mieli zadanie podpisać umowę oraz zamontować sprzęt a tu takie pytanie sam, zastanawiam się jaka była moja mina zapewnię bardzo śmieszna.A ze to naprawdę byli otwarci ludzie dopowiedzieli iż sąsiad był tak usłużny i raczył ich poinformować ze nie stać mnie na założenie satelity bo nawet na chleb nie mam.Co prawa nie podpisałem w tedy umowy z POLSAT-em choć chciałem i była ku temu okazja ale ten okres był ciężki dla nas i chcieliśmy szukać oszczędności to jedna  strona medalu pobytu ludzi z POLSAT-u a druga to ze przebiegłemu sąsiadowi śmiała się buzia bo myślał iż dokuczył mi tak ze weszło mi w pięty no cóż znowu przeliczył się. Robiąc swoje i nie rezygnując kanałów które już się poznaliśmy  za pomocą CYFRY+ tanim kosztem bo tylko za 176 zł kupiliśmy dekoder telewizji "N" na doładowana bez abonamentu za nie wielką sumę doładowania 19,90 zł na miesiąc mieliśmy tak zwany pakiet rodziny 42 kanały w tym 5 technologii HD nasze pierwsze kanały HD myślałem przejdź na abonament w "N" bo dekoder już ich mieliśmy a miałem na uwadze koszta podłączenia jakie są CYFRA+ to 420 zł POLSAT to 500 zł a oferta kanałowa w "N" była zbliżona do POLSAT-u oraz cenowo więc po co narażać się na koszta. Ale to tylko życie tym bardziej iż żyjemy w takich czasach ze każda promocja czy też przecena kusi nadchodził okres Bożego Narodzenia 2012 przypuszczalnie domyślałem się iż któreś z plafon cyfrowych będzie promocja "Abonament + telewizor LED 42 cale"owszem była taka promocyjna oferta ale nie "N" ani POLSAT-cie zostało zbadać ORANGE gdzie taka oferta była ale oferta kanałowa myślę do dziś jest najdroższa i najmniej ciekawa z tym ze tańsza niż w CYFRZE bo telewizor 42 cale +abonament to koszt 99 zł ale aktywacja takiej przyjemności z telewizorem to już 199 zł wiec wybór był prosty słabszy parkiet w ORANGE z telewizorem abonamencie 80 zł i aktywacja za 49 zł. Chęci posiadania telewizora nowej generacji ze wszystkimi bajerami były bardzo duże więc z żoną podęliśmy decyzję iż składamy zamówienie w ORANGE na ten pakiet noworoczny, nie udało nam się bo w ORANGE mieli kłopoty z systemem było zamówienie a system nie wykazywał całości i tego z powodu nie mogli zrealizować zamówienia a na ponowne złożenie nowego zamówienia nie było czasu bo promocja była tylko do 1 styczna 2013. Ale nie ma tego złego co by na dobre wyszło bo jak człowiek chce to ociągnie cel telewizor taki jaki chcieliśmy kupiliśmy nie cały miesiąc na raty w sklepie, po tym jak ORANGE nie umiało poradzić sobie z błędami systemu śmieszne jest to ze operator telefonów i internetu oraz telewizji gubi w taki sposób klientów zamiast zabiegać o nich. Z promocji z korzystaliśmy ale w POLSAT-cie co prawda bez telewizora mieli ofertę za to 4 miesiące darmo aktywacja tylko 0,50 zł przez ten czas który mamy CYFROWY POLSAT przekonałem się w 100 % iż jest to na obecną chwilę najlepszy dostawca telewizji satelitarnej choć w swojej ofercie mają TELEWIZJĘ, INTERNET i TELEFONY to ja mogę mówić na razie o TELEWIZJI bogaty parkiet w ciekawe kanały za małe pieniądze pakiet FAMILIJNY  68 kanałów w tym 10 HD za 39,90,od dwóch dni testuje ten nowy internet LTE z POLSAT-u muszę powiedzieć ze znowu jestem mile zaskoczony przez miłą i fachową obsługę i tu wielka ZALETA dla POLSAT-u bo tym pozyskuje sobie klientów. To co nie wyszło nam zimą czyli z korzystnie z promocji to promocja "LATO" w POLSAT-cie udała się w 100% , co prawda nie myślałem o zmianie internetu bo ten który posiadamy jest wystarczający na nasze potrzeby i ma dużą zaletę jest bez limitu i niskiej cenie.To jednak potrzeby rodzinne są z roku na rok większe mamy córkę która bez bajek na komputerze nie umie być dlatego potrzeba jest posiadania 2 komputerów w domu, jedynym rozwiązaniem jest internet mobilny który zapewni nam posiadanie komputera stacjonarnego i laptopa w jednym domu. Take rozwiązanie daje w promocji "LATO" właśnie POLSAT  laptop i internet w abonamencie 49,90 +rotor za 1 zł do abonamentu dochodzą raty za laptopa 50 zł. to rotor rozdziela sygnał na 2 komputery dlatego można śmiało poruszać się z laptopem po mieszkaniu. Kończąc post powiem tak śmieje się ten ostatni w przypadku wyboru dostawcy telewizji i internetu dopiąłem swego mam telewizję i internet z POLSAT-u pomimo ze sąsiad chciał inaczej to jego śmiech był krótki teraz to ja się śmieje bo to on chodzi i pyta o internet udając iż nie ma zielonego pojęcia o tych rzeczach. Samo życie czasami warto przegrać bitwę po to by wygrać w rezultacie całą wojnę.      
     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz